maleboka.reismee.nl

Safari Ruaha Parc

Op zaterdag ochtend vertrokken we met een landrover op Safari naar het Ruaha National Parc. We gingen voor 3 dagen en 2 nachten met chauffeur gids Alphonse op reis. We weg er naar toe is veel beter geworden dan dertig jaar geleden. Wel nog steeds een washboard dirt road dus het was stoffig en hobbelig. 3 uur rijden en heen en weer geschud kwamen we bij de gate. Onderweg langs veel dorpjes met hutjes en hier en daar een mooie kerk of moskee. Veel mensen langs de weg en gillende kinderen. Het was een geweldige safari en we hebben heel heel heel veel gezien vooral giraffen, olifanten, zebra 's en gazelles . Verder ook nijlpaarden, krokodillen en wilde zwijnen ( pumba) en ook zazoe ( de vogel uit de Lion King) . Het park was droog en heet en met open dak reden we uren rond door een afrikaans landschap met baobabs, acacia 's , palmbomen en lage bush struiken. Heel veel mooie vogels met prachtige kleuren , er schijnen 400 soorten vogels voor te komen. Voor de vogelaars een prachtige ontdekkingsreis. Echter apen en hartebeesten hebben wij niet gezien maar ja we zagen natuurlijk ook niet het gehele reserve wat zo'n oppervlakte heeft als heel Nederland.De oude hutten ( old banda's ) van dertig jaar geleden waren er nog steeds maar er waren wel betere voorzieningen zoals douches en goede toiletten. We gingen voor maaltijden naar de New Banda's waar een restaurant was waar we goed konden ontbijten en warm eten. Marc ( dr Livingstone) heeft heel heel heel veel foto's gemaakt en dat wordt nog een hele klus - winteropdracht - om ze uit te gaan zoeken welke de beste zijn.

Nu terug in Iringa en weer terug in het Neema Craft Guesthouse waar we nog weer een aantal dagen verblijven en de tomatensoep en de samosa's hebben ons al weer lekker gesmaakt.

Morgen gaan we met Josef op reis , een Keniaan die in het huis van Tina woont en ons aangeboden heeft om met ons een dag rond te rijden naar Tosamaganga, Mkwawe en Isimila Stone Age Hence en we hopen ook nog Ifunda aan te kunnen doen.

Vanochtend om zes uur opgestaan om zonsopgang te kunnen zien en te fotograferen met natuurlijk de baobab als voorgrond. Prachtig , tunashukuru sana . Mijn kiswahili en zelfs kihehe komt geweldig van pas. Asante sana , nita andika tena wiki hii.

Veerle

Zo weer terug uit Frankrijk en meteen al jullie verhalen gelezen. Wat bijzonder dat je zo wordt aangekeken als blanke en het zal wel even lekker rustig zijn nu dat wat minder is;) Ben echt ontzettend benieuwd naar de foto's van jullie reis! Heel veel plezier nog!
Liefs Veerle

idi

klinkt allemaal super geniet ervan!!

Marijke Overbeeke

We beelden ons jullie safari ook wel zonder fotos in hoor maar benieuwd naar Marc's fots (en die van Karen natuurlijk!) ben ik wel. Geniet er verder nog van!

Lies

Wat een indrukken doen jullie op en wat heerlijk dat jullie dit mee mogen maken, geweldig. Groetjes en fijne tijd verder

Marijke Willekens

En voelt het als thuiskomen of hebben jullie het gevoel in een vreemde wereld verzeilt te zijn geraakt.
Het is iedere keer weer spannend om jullie weblog te openen! Alles verder goed met de katten, die zijn natuurlijk weer van een ander formaat dan alle andere beesten die jullie gezien hebben. Nou, ze kunnen ook lelijk tegen elkaar tekeer gaan hoor!

els

Taferelen uit de film 'out of Africa' zie ik als ik je beschrijving lees. Prachtig!
liefs els

riky

Wat een belevenis, het is net een spannend boek !!
Ik geniet met volle teugen !!Knuf Riky

Patricia

Geweldig dat je zo beschrijft wat jullie allemaal meemaken!
Een heel bijzondere reis, waar jullie nog lang van zullen kunnen nagenieten!

Tonny

Het lijkt mij een geweldig avontuur. En dat we zo een beetje mee mogen genieten is toch wel bijzonder. Geniet nog van alle mooie dingen en pas goed op jullie zelf.

Kim

Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's van jullie tocht! Kom ze maar een keer laten zien! :-) Heel veel plezier nog, maar volgens mij gaat dat helemaal lukken.

jose

klinkt allemaal goed, we zien de foto's dus na de winter. Heel veel plezier nog daar. xxx