maleboka.reismee.nl

Moshi

Sinds zaterdag in Moshi. We verblijven bij Jacob de Haan met zijn gezin. Er is ook een nederlands nichtje Fleur op bezoek. Shana de vrouw van Jacob is van Pemba en tanzaniaans. Ze hebben twee kinderen eigen kinderen Mariam en Sheheni en ook nog een tanzaniaans jongetje Zuberi .

Shana is geweldig, ze kan heel lekker koken, is heel grappig en kan Engels en ook Nederlands.

Mariam kan ook nederlands , ze gaat vanaf september in Maastricht studeren. We worden overal mee naar toe genomen, naar hun land waar de mais groeit, de locale markt om boodschappen te doen. We zijn echt bekijks al die wazungu (blanken), Overal hoor je Karibu / welkom en tanzanianen willen graag met je praten in het engels.

Vergeleken met dertig jaar geleden is het veel veel drukker geworden, veel mensen maar ook veel auto's en overal winkeltjes, standjes op straat. Veel handel. De reclame voor mobile telefoons, bier en internet is overal. De tegenstellingen zijn groot, wel TV , mooie winkels , veel te koop maar ook veel armoede.

Gisteren een familie uitstapje gemaakt naar de Marangu Waterfalls, heel leuk , De kinderen konden er lekker in het water spelen , over rotsen springen en onze meegenomen strandbal werd goed gebruikt.

Helaas kunnen we nog niet zo makkelijk foto's plaatsen dat kost heel veel tijd en het internet is niet zo snel.

Morgen gaan we tien uur met de bus naar Morrogoro daar blijven we dan 1 of 2 nachten en gaan vandaar uit naar Iringa waar ik vroeger gewoond heb.

Het gaat heel goed met ons, nog geen last gehad van muggen, diaree of iets.

Tot een volgende keer maar weer.

groet Lenie , Marc en Karen.

els en marcel

Ik kan me voorstellen dat jullie opvallen als blanke blond gelokte en lange Hollanders. Mooi dat iedereen jullie zo vriendelijk benaderd en dat jullie zo genieten en gezond blijven!
We zien uit naar de volgende verhalen!
veel liefs

Ike en Margje

Die foto's komen later wel: niet teveel tijd aan besteden.
succes met de busreis!
Ike en Margje

Tonny

Hallo lieve Lenie, Marc en Karen. Leuk om jullie zo te volgen. Heerlijk dat het allemaal zo goed verloopt en dat jullie er zo van genieten. Ben benieuwd hoe jullie Iringa gaan ervaren. Zal ook wel veel veranderd zijn. Vanuit een zwaar bewolkt Nederland heel veel groeten en liefs.

Ingrid

Hee daar, jullie krijgen veel en ook veel mooie indrukken zie ik! Ik hoop dat verder alles goed blijft gaan met de gezondheid. Lieve groet en tot snel